کد خبر: 1229790
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
ظاهراً، به رغم وحشت فزاینده‌ای که بین اسرائیلی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی درباره امن بودن آن وجود دارد، آژانس یهود می‌کوشد از چیزی که آن را موج یهودستیزی در جهان خوانده، برای جذب مهاجرین بیشتر به اسرائیل استفاده کند

جوان آنلاین: در دسامبر ۲۰۲۳ تایمز اسرائیل و دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرده بودند که حدود ۴۷۰ هزار اسرائیلی بعد از ۷ اکتبر سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند و مشخص نیست که آیا بازخواهند گشت یا نه. هنوز مشخص نیست بعد از نزدیک به هشت ماه جنگ، این وضعیت برای اسرائیلی‌ها بهبود یافته یا نه ولی آمار‌های جدید، از نوعی سردرگمی بین کسانی که می‌خواهند از اسرائیل مهاجرت کنند یا اینکه وارد آن شوند به چشم می‌خورد.

به گزارش «جوان»، بر اساس آخرین آمار منتشر شده آژانس یهودیان اسرائیل، حدود ۱۰ هزار مهاجر جدید بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ وارد اسرائیل شده‌اند که دلیل آن، چیزی است که این آژانس آن را «موج فزاینده یهودی‌ستیزی در سرتاسر جهان» خوانده است، به طوری که بر اساس گزارش همین آژانس تعداد افرادی که در مورد مهاجرت به اسرائیل پرس‌وجو می‌کنند یا پرونده‌هایی را با نمایندگان این آژانس در سراسر جهان باز می‌کنند، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. بیشترین افزایش این پرونده‌ها، در فرانسه با ۱۹۱ درصد افزایش، سپس در کانادا با ۹۹ درصد، ایالات متحده ۶۵ درصد و بریتانیا با ۳۹ درصد افزایش بوده است. این در حالی است که به طور سنتی، یهودیان فرانسه، اتیوپی و آفریقای جنوبی و چند کشور روسی‌زبان با حدود ۷۰ درصد، بزرگ‌ترین مبدأ مهاجرت به اسرائیل بوده‌اند. 
ظاهراً، به رغم وحشت فزاینده‌ای که بین اسرائیلی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی درباره امن بودن آن وجود دارد، آژانس یهود می‌کوشد از چیزی که آن را موج یهودستیزی در جهان خوانده، برای جذب مهاجرین بیشتر به اسرائیل استفاده کند. دورون آلموگ، رئیس اجرایی آژانس یهود برای اسرائیل، در یک جلسه اضطراری گفته که این آژانس قصد دارد در چند سال آینده، یک میلیون یهودی را به اسرائیل بیاورد تا اسرائیل از چیزی که او آن را «بحران وحشتناک» خوانده، خارج شود. او گفته که موتور رشد اسرائیل، مهاجرین جدید هستند. 
آلموگ در عین حال، شکاف فزاینده در داخل اسرائیل را یک چالش برای جذب یهودیان خوانده و گفته که ما باید تصمیم بگیریم که چه نوع دولت یهودی را می‌خواهیم: «ما نباید به دوقطبی شدن جامعه و قرار گرفتن در آستانه جنگ داخلی، نفرت درونی و قطبی شدن برگردیم.» رژیم صهیونیستی از جنگ اوکراین هم به عنوان یک فرصت برای جذب یهودیان بهره برد، به طوری که به گفته وزارت آلیا و ادغام این رژیم، از زمان آغاز جنگ بین اوکراین و روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، ۸۳ هزار و ۱۹۸ نفر از روسیه به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند و طبق آمار اداره مرکزی آمار اسرائیل، تقریباً ۳/۱ میلیون روس‌زبان در اسرائیل هستند که شمار آن‌ها در حال افزایش است و ۱۵ درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند. البته جامعه یهودیان روس که به سرزمین‌های اشغالی آمده‌اند، چالش‌های مخصوص به خود‌شان را دارند. خاخام بنیامین مینیچ از مراکز دانیل برای یهودیت مترقی می‌گوید: «مطمئناً، بازگردانده‌شدگان از فضای پس از شوروی برای ادغام شدن در اسرائیل با مشکلاتی مواجه می‌شوند. اگرچه همه «به خانه بازگشته‌اند»، ولی بحران مهاجرین همچنان پابرجاست. افراد از نظر مالی مشکل دارند. قبل از هرچیزی، همه می‌خواهند خودشان را سیر کنند، نه اینکه دعا کنند؛ و بعد از آن هم بحران فرهنگ و زبان می‌رسد. غیرممکن است بدون اینکه در اینجا متولد شده باشید، کاملاً اسرائیلی باشید. بنابراین، بحران همیشه وجود خواهد داشت.»

برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، یهودیان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار